wtorek, 27 września 2011

Kanapka Ogórkowa








Opis: Wstawienie takiego przepisu na blog może się komuś wydawać co najmniej dziwne. Ale nie dla mnie, ponieważ ja darzę tę kanapkę sentymentem.
W średniej szkole koleżanka zaraziła Nas (mam na myśli naszą grupkę dziewczyn) właśnie tą kanapką. Najpierw było zdziwienie, potem skosztowanie, a na sam koniec słowa: "Naprawdę smaczne". Od tego czasu czy w lodówce jest samo światło czy prawie go nie widać przez zapełnienie, lubię sobie przygotować kanapkę z ogórkiem na kwaśno-słono-pieprznie.

Najlepiej smakuje, gdy jest złożona. Wtedy chleb przesiąka smakami i mięknie wraz z ogórkami.


Pochodzenie: przepis mojej koleżanki


Ilość: 1 kanapka



Składniki:
  • 2 kromki chleba pszennego
  • masło
  • kilka plasterków zielonego ogórka
  • 1-1,5 zakrętki octu (żeby było zdrowiej użyjmy winnego)
  • sól
  • pieprz
  • listki świeżej bazylii (opcjonalnie)



Przygotowanie:

  1. Kromki chleba posmarować grubiej masłem.
  2. Na jedną kromkę położyć plasterki ogórka.
  3. Polać je po całości octem.
  4. Posolić sporo.
  5. Popieprzyć sporo.
  6. Nałożyć drugą kromkę chleba.
  7. Jeść bezpośrednio po przygotowaniu, ale najlepiej odczekać 15 min.-1 h, żeby kanapka przesiąknęła sokami, a ogórek zmiękł (im dłużej czekamy, tym lepszy jest efekt).

1 komentarz:

Zachęcam i z góry dziękuję za podzielenie się swoją opinią i doświadczeniami. Pozdrawiam.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...