środa, 20 czerwca 2012

Biszkopt Z Galaretką I Truskawkami Oraz Masą Straciatella







Opis: Biszkopt z galaretką i truskawkami to klasyczne ciasto, które towarzyszy nam często latem. Wspominam go z dzieciństwa i nigdy nie było to moje ulubione ciasto, ponieważ jego maślano-cukrowa masa znajdująca się pomiędzy galaretką a biszkoptem zniechęciła mnie do tego rodzaju ciasta na długie lata. A że truskawki w galaretce to takie "must have" mojego męża, poszukałam rozwiązania, które nie będzie przypominało mi ciasta z  dzieciństwa :)  Pomiędzy galaretką a biszkoptem możemy umiejscowić wiele mas, które będą nam odpowiadać, ale ja już od jakiegoś dłuższego czasu przygotowuję masę straciatella. W ten sposób to przekładane ciasto pozostaje w całości lekkie. 
Polecam.


Pochodzenie: przepis z internetu


Ilość: blacha 20/40 cm





Składniki Podstawowe:
  • gotowy Biszkopt Z 4 Jaj
  • 1 galaretka truskawkowa
  • 0,6 kg-1 kg truskawek (u mnie 600 g)



Składniki Na Masę Straciatella:
  • ok. 0,5 szkl. wrzącej wody + 2 płaskie łyżki żelatyny 
  • 400 g śmietany kremówki 30%
  • 1 cukier waniliowy/1 łyżeczka ekstraktu z wanilii/kilka kropel olejku waniliowego
  • 500 g waniliowego serka homogenizowanego
  • 1 tabliczka czekolady mlecznej lub deserowej (100 g)



Przygotowanie Początkowe:
  1. Dno blaszki, w której został upieczony biszkopt wylożyć papierem, na którym piekł się biszkopt.
  2. Włożyć biszkopt do blaszki.
  3. Nasączyć go herbatą z sokiem z cytryny lub samą herbatą.
  4. Galaretkę przygotować według instrukcji na opakowaniu.
  5. Odłożyć do ostudzenia, ale nie schładzać jej.



Przygotowanie Masy Straciatella:
  1. Żelatynę rozpuścić we wrzącej wodzie.
  2. Odłożyć do ostudzenia.
  3. W między czasie ubić schłodzoną śmietanę do lekkiej sztywności.
  4. Dodać wybrany odpowiednik smaku waniliowego.
  5. Ubić śmietankę do całkowitej sztywności.
  6. Dodać serek waniliowy.
  7. Zmiksować 2 sek. (aby śmietana nie zważyła się poprzez długie miksowanie) dla połączenia się składników.
  8. Wlać żelatynę i natychmiast zmiksować 2 sek., aby składniki połączyły się.
  9. Czekoladę zetrzeć na tarce o grubych oczkach.
  10. Dodać czekoladę do ubitej śmietany z serkiem.
  11. Wymieszać łyżką.
  12. Gotową masę straciatella wylać na biszkopt i wyrównać.
  13. Włożyć do lodówki do momentu lekkiego zastygnięcia (tak, aby truskawki mogły się jeszcze lekko przykleić do masy).



Przygotowanie Końcowe:
  1. Truskawki pokroić wedle uznania (ja ze swoją ilością truskawek pokroiłam je na połówki i poukładałam w jednokierunkowych ciasnych rzędach).
  2. Wylać ostudzoną galaretkę.
  3. Włożyć do lodówki do momentu zastygnięcia galaretki.
  4. Ciasto przechowywać w lodówce. 

33 komentarze:

  1. Piękny, taki delikatny i na pewno smakuje wspaniale. :)
    Pozdrowienia.

    OdpowiedzUsuń
  2. Przepięknie wygląda. Od razu chce się biec do kuchni i piec!

    OdpowiedzUsuń
  3. Ale piękne zdjęcia ale skoro model idealny jak mogło by być inaczej:) CUDO

    OdpowiedzUsuń
  4. Wyglada apetycznie i chociaz nie przepadam za ciastami z galaretka, na pewno bym kawalek sprobowala.

    OdpowiedzUsuń
  5. ale fajny pomysl z ta masa! musi swietnie smakowac!

    OdpowiedzUsuń
  6. Zachwyciłam się Twoim ciastem, piękne i pyszne :) Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  7. ale fajnie, ze tu trafilam! ciasto wyglada super, takie letnie bardzo! pozdrawiam z Wyspy :-))

    OdpowiedzUsuń
  8. Świetne zdjęcia, aż ma się ochotę sięgnąc po ten talerzyk z monitora.. ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. masz śliczną zastawę! groszki sa urocze.
    a ciasto wyśmienite!

    OdpowiedzUsuń
  10. Mam wielką ochotę na takie cudowne słodkości

    OdpowiedzUsuń
  11. mniam! uwielbiam wszelkie biszkopty z truskawkami! :)

    OdpowiedzUsuń
  12. REWELACJA! Już wiem co będę zajadać w niedzielę do kawki ;)

    OdpowiedzUsuń
  13. Dziękuję za miłe komentarze i pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  14. Wygląda niesamowicie. Uwielbiam takie słodkości.
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  15. Zrobiłam to ciacho, smak świetny, biszkopt puszysty, masa lekka i do tego mało kaloryczna góra. Dzięki za przepis. Taki klasyk, a w tym wydaniu jest wyjątkowy. Miśka.

    OdpowiedzUsuń
  16. BARDZO DOBRE I SZYBKIE CIASTO !!! DZIEKUJE I POLECAM :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Wypróbowałam już kilka przepisów z Pani bloga. Ciasta wyszły rewelacyjne - zwłaszcza kruche ciasto z lekką budyniową pianką i malinami. Zdjęcia cudne - aż ślinka leci.
    Pozdrawia imienniczka (tez jestem Daria Anna;-))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miło mi, Dario Anno ;), że ciasta wyszły smaczne i dziękuję za miłe słowa odnośnie zdjęć (cały czas uczę się fotografii i w przyszłości będę starać się wykonywać zdjęcia lepiej). Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  18. Wygląda wspaniale, będę piekła

    OdpowiedzUsuń
  19. ciasto wyglada bombowo!!! niedługo bede robila tort dla syna i pomyslalam ze moze taka masa bylaby w sam raz - z czekoladka - pyyycha!:) Prosze podpowiedziec jakiego serka homogenizowanego Pani użyła i czy zamiast żelatyny moge dodac np śmietan-fixu?
    Pozdrawiam serdecznie
    aga

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam, użyłam najzwyklejszego serka homogenizowanego firmy Jana (można sobie wpisać to w Google i będzie Pani miała przedstawione serki na obrazkach w grafice Google), ale myślę że inne tez się nadadzą, tylko, żeby nie były zbyt rzadkie. Jeśli chodzi o masę, która miałaby się znajdować w torcie, to nie polecałabym użycia śmietan-fixu, ponieważ masa pod ciężarem blatów biszkoptowych może wypłynąć z tortu, bo pamiętajmy, że w masie znajduje się serek homogenizowany, a nie sama śmietana kremówka, do której jest przeznaczony śmietan-fix - takie jest moje zdanie. Pozdrawiam, życzę udanego wypieku i chętnie przeczytam o rezultatach, jeśli zechce Pani skorzystać z tej masy :)

      Usuń
  20. Hejka, właśnie skorzystałam z Twojego przepisu i ciasto wygląda bardzo efektownie. Będzie smakowało mojej przyszłej teściowej ponieważ nie lubi gdy ciasto jest zbyt słodkie. A ta masa właśnie taka jest: puszysta, pięknie zastygnięta i wlasnie mało słodka. Za to skubnęłam biszkopt który sama robiłam ( pierwszy raz) wyszedł pulchny i słodziutki także myśle że z galaretką i truskawkami się uzupełnią :P bo na razie nie zrobiłam tej ostatniej fazy ponieważ masa w lodówcę zastyga :D Jutro spróbujemy! Dzięki za przepis :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Proszę bardzo, dziękuję za miłe słowa i mam nadzieję, ze teściowa była zadowolona ;) Pozdrawiam.

      Usuń
  21. Ciasto rzeczywiście proste i łatwe do zrobienia :) Pierwsze robiłam z truskawkami, mi bardziej z smakuje z borówkami, są bardziej słodkie. Ale myślę, że można wykorzystać różne owoce :) Dodałam łyżeczkę więcej żelatyny. Za każdym razem wychodzi pyyyyszne:)

    OdpowiedzUsuń
  22. Ponieważ mam zamiar zrobić ciasto wg Twojego przepisu (szkoda tylko, że nie czas na truskawki dlatego wykorzystam brzoskwinie) mam małe pytanko. Czy zamiast żelatyny można dodać smietan-fix? Jedna osoba pytała już o to, ale ja nie planują robić tortu tylko ciasto wg przepisu. Aha i rozumiem, że składniki są na dużą blaszkę? Z góry dziękuję za odpowiedź.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli ma byc to zwykłe ciasto jak w przepisie, to mozna uzyć śmietan-fixu proporcjonalnie do danej ilości śmietany i serka homogenizowanego. Na wszelki wypadek kupiłabym jeden śmietan-fix więcej, gdybyś pod koniec miksowania stwierdziła, ze masa nie jest wystarczająco sztywna. Krem przez dodanie śmietan-fixu zamiast zelatyny powinien być bardziej lekki, puszysty i kremowy, ale bardzo chętnie przeczytam o prawdziwych rezultatach, gdy zdecydujesz się zrobić to ciasto. Pozdrawiam.

      Usuń
    2. Ciasto zrobione! I już mało co zostało bo jest bardzo dobre :) Tak jak wspominałam zrobiłam z brzoskwiniami. Dodałam także do masy 4 opakowania śmietan-fixu zamiast żelatyny. Krem faktycznie był bardzo puszysty i lekki więc bez obawy można go stosować i tak będę właśnie robić (mam awersję do żelatyny bo jakoś nie wychodzi mi jej stosowanie). Mam tylko pytanie do biszkoptu. Czy po wymieszaniu wszystkich składników masa ma być raczej gęsta czy płynna (dałam samą mąkę pszenną)? Bo moja była właśnie gęsta przez co trzeba było ją wyłożyć a nie wylać na blaszkę no i biszkopt nie był taki równiutki ale nie opadł. Był także dość suchy, ale coś mi się wydaje, że to dlatego, że za długo był w piekarniku. Nasączyłam go wodą z sokiem z brzoskwiń i na szczęście zmiękł. Pozdrawiam. Daga

      Usuń
    3. Ciesze się, że ciasto wyszło smaczne, ale obawiam się, że do biszkoptu mogłaś dodać zbyt duzo mąki, może łyżki były odrobinę źle odmierzone, albo za duże, ponieważ ten biszkopt zawsze wychodzi mi puszysty. |Wylewam ciasto na blaszkę po czym lekko potrząsam lub zrzucam na blat z 2,3 cm żeby równo sie rozłożyło po blaszce. Piekę go tylko do zrumienienia, sprawdzam patyczkiem w środku czy jest upieczony i suche mogą być tylko jego boki, które przywieraja do papieru lub blaszki. Być może mogła być to kwesia przepieczenia, ale raczej stawiałabym na mąkę. Następnym razem spróbuj odmierzyć mąkę na wadze, wtedy będziesz miała pewność i oczywiście chętnie przeczytam o Twoim drugim razie z tym biszkoptem, jesli się zdecydujesz :) Pozdrawiam serdecznie i przepraszam za tak późną odpowiedz.

      Usuń
  23. Wymiary blaszki zawsze podaje pod Opisem I Pochodzeniem ciasta w tytule Ilość i jest to blaszka o wym. 20/40 cm dla tego ciasta. Tak, myślę, że jest to standardowa większa blaszka.

    OdpowiedzUsuń
  24. Robiłam ciasto na imieniny mamy. Sprawdziło się rewelacyjnie. Leciutkie, orzeźwiające, pyszne i ładnie wyglądające... Dzięki za przepis, pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  25. Biszkopt sprawdził się na przyjęciu.

    OdpowiedzUsuń

Zachęcam i z góry dziękuję za podzielenie się swoją opinią i doświadczeniami. Pozdrawiam.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...