piątek, 29 czerwca 2012

Polędwiczki Wieprzowe W Sosie Musztardowo-Śmietanowym Z Kokosem Podane Na Sałatce







Opis: Polędwiczki to delikatne i pyszne mięsko, które aż "woła" o wyrafinowane podanie. Dlatego też przyrządzamy je inaczej niż zwykłe schabowe. Polędwiczki potrzebują otoczki, aby mogły błyszczeć na sam widok, a w smaku zachwycać podniebienie. 
Dzisiaj proponuję Wam przepis idealny zwłaszcza latem i polecany na jakąś większą uroczystość lub na niedzielny i świąteczny obiad. 
Polędwiczki są zasmażane do miękkości, następnie przygotowujemy bazę na sos, która składa się z musztardy, śmietanki, miodu i kokosu. W rezultacie uzyskujemy pyszny sos musztardowo-śmietanowy z nutką słodkości, która nie może przyćmić smaku musztardy. Dla wzbogacenia całości do sosu dodajemy również wiórki kokosowe. Sos polewamy po polędwiczkach, a podajemy na sałatce, ponieważ stanowi dressing na ciepło. Danie jest godne polecenia ze względu na swój dressingowy posmak sosu i sposób podania. Dodatkowo można podać ziemniaki z wody, zwłaszcza młode, posypane koperkiem. 
Szczerze polecam.


Pochodzenie: przepis własny


Ilość: 3-4 porcje. ok. 16 małych kotlecików z polędwiczki





Składniki Podstawowe:
  • 600 g polędwicy wieprzowej
  • 2 łyżki oleju
  • 1 łyżka masła
  • sól
  • pieprz
  • 100 + 50 ml wody



Składniki Na Sos:
  • 100 ml słodkiej śmietanki
  • 2 pełne łyżeczki musztardy z gorczycą 
  • 1 pełna łyżeczka musztardy sarepskiej
  • 2 łyżeczki płynnego miodu
  • 2 łyżeczki sosu sojowego 
  • 50 ml wody
  • 5 pełnych łyżeczek wiórek kokosowych
  • 2 pełne łyżeczki mąki pszennej



Składniki Pozostałe:
  • 2-3 garście sałatki z sałaty lodowej wraz z warzywami (u mnie sałata lodowa, papryk, ogórek szklarniowy i pomidorki koktajlowe) wymieszanymi z oliwą lub mieszanki sałat wraz z warzywami i oliwą z oliwek na 1 porcję dania
  • ziemniaki z wody wraz z koperkiem (ilość zależna od nas)



Przygotowanie Mięsa:
  1. Polędwiczki pokroić w kotlety o szer. ok. 2 cm.
  2. Każdy kotlet spłaszczyć mocniej dłonią, aby stały się cieńsze.
  3. Przyprawić z dwóch stron solą i pieprzem.
  4. Na patelni rozgrzać olej i masło.
  5. Dodać polędwiczki.
  6. Przesmażać na większym płomieniu, często przewracając mięso, do momentu uzyskania przez polędwiczki brązowego koloru i wyparowania płynów na patelni, wydobywających się z mięsa.
  7. Gdy to nastąpi, zalać mięso 100 ml wody, po czym dusić bez przykrycia na średnim płomieniu do momentu, kiedy mięso będzie miękkie, a płyn wyparuje.
  8. Mięso zalać 50 ml wody, dusić jeszcze ok. 2 min., aż woda odrobinę wyparuje.
  9. Wyciągnąć mięso i przykryć folią aluminiową, aby nie przestygło.



Przygotowanie Sosu:
  1. Wszystkie składniki na sos wymieszać w jakimś naczyniu.
  2. Wlać do gotującego się wywaru z mięsa.
  3. Gotować na średnim płomieniu do momentu, kiedy sos zgęstnieje. 
  4. Na każdy talerz nałożyć porcję sałaty, ułożyć porcję polędwiczek, sos polać po polędwiczkach i lekko po sałacie. Podawać na ciepło solo lub z ziemniakami z wody.

6 komentarzy:

  1. Bardzo podoba mi się takie zestawienie smaków. Świetny obiad !
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  2. wow, wow! poczułam się jak w wirtualnej restauracji ;]

    OdpowiedzUsuń
  3. Pyszne danie!
    Interesujące połączenie smaków.
    Idealne na lato.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zrobiłam taką polędwiczkę, ale zamiast kroić ją na kotlety nadziałam ją suszoną śliwką i natarłam solą, pieprzem, oregano i rozmarynem. Potem podsmarzyłam na patelni z jedną cebulką pokrojoną w perścienie i ok 20min dusiłam w winie. Po wyjęciu polędwiczki do wina dodałam sos z tego przepsiu i wszystko do końca tak jak tutaj. Wyszło przepyszne, a sosik palce lizać:) dziekuję za tak cudowny przepis:)!!

      Usuń
    2. Cieszę się, że polędwiczka smakowała, ale Ty ją nieco zmodyfikowałaś, więc Twoja wersja musiała byc niewyobrażalnie pyszna. Nie omieszkam kiedyś spróbować nadziać jej dodatkowo śliwką, bo taka wersja jest jeszcze bardziej wykwintna niż ta moja. Pozdrawiam.

      Usuń
  4. Ja bardzo lubię polędwiczki w sosie, bo są zwykle dość proste w przygotowaniu, tylko czasami brakuje mi już pomysłu. Sos śmietanowy z cebulką mam już opanowany do perfekcji, ale szukam też zupełnie nowych inspiracji, właśnie na białe sosy. A muszę przyznać, że w tym przepisie zaskoczyło mnie połączenie musztardy, sosu sojowego i kokosa... Nigdy takiego nie jadłam, a wydaje mi się to całkiem oryginalne zestawienie. Przy najbliższej okazji wypróbuję ten przepis i sprawdzę co moi domownicy. Jestem bardzo ciekawa ich opinii i tego smaku :)

    OdpowiedzUsuń

Zachęcam i z góry dziękuję za podzielenie się swoją opinią i doświadczeniami. Pozdrawiam.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...