poniedziałek, 2 lipca 2012

Pierogi Z Serem I Czereśniami







Opis: Jeśli lubicie nasze polskie pierogi z serem i te oddzielne z owocami, np. z czereśniami, to z zestawienia tych dwóch rodzajów pierogów będziecie bardzo zadowoleni. Proporcja sera do czereśni to mniej więcej 50/50.
Ciasto na pierogi zrobiłam ze swojego ulubionego miękkiego ciasta, ale równie dobrze sprawdzi się tu ciasto bardziej twarde, czyli te z dodatkiem jajka. 
Polecam takie pierogi zwłaszcza w porze letniej, ponieważ smakują nawet jako deser na zimno.


Pochodzenie: kuchnia polska; przepis własny


Ilość: 20 pierogów wykrawanych z pierogownicy o średnicy 9 cm i napełnianych 1. czubatą łyżeczką farszu





Składniki Na Ciasto:
  • 250 g mąki pszennej (wrocławskiej lub poznańskiej, typ 500)
  • 0,5 łyżeczki soli
  • 1 łyżka oleju
  • 200 ml wrzącej wody/mleka



Składniki Na Farsz:
  • 250 g świeżych lub rozmrożonych i w miarę czereśni 
  • 275 g sera białego półtłustego lub tłustego (może być zmielony)
  • 1 żółtko
  • 1 cukier waniliowy/kilka kropel olejku waniliowego/esencja waniliowa do smaku
  • cukier do smaku 



Składniki Dodatkowe:
  • roztopione masło i cukier lub gęsta śmietana i cukier



Przygotowanie Farszu:
  1. Czereśnie  osuszyć, aby nie ociekały z wody lub soku, wypestkować i pokroić w mniejsze części, np. ćwiartki (nie mniejsze).
  2. Dodać ser.
  3. Wymieszać.
  4. Dodać żółtko.
  5. Dodać odpowiednik smaku waniliowego.
  6. Dodać cukier do smaku.
  7. Wymieszać.
 


Przygotowanie Ciasta:
  1. Przesiać mąkę do miski.
  2. Dodać sól.
  3. Wlać olej.
  4. Stopniowo wlewać wodę, mieszając łyżką do momentu powstania dużych grudek.
  5. Na sam koniec wyrobić ciasto ręką na gładką kulę, czyli ok. 3 min.
  6. Przykryć bawełnianą ściereczką.



Przygotowanie Pierogów:
  1. Ciasto rozwałkować na grubość 3 mm (jeśli nie wykorzystamy za jednym razem całego ciasta, resztę przykrywamy ściereczką do momentu jego wykorzystania).
  2. Wykrawać krążki o śred. 9 cm i nakładać na środek 1. czubatą łyżeczkę farszu.
  3. Stworzyć półokrąg i zlepiać boki pieroga.
  4.  Z pozostałego pomiędzy krążkami ciasta, utworzyć gładką kulę i rozwałkować je na grubość 3 mm oraz postępować z poprzednimi pierogami.
  5. Gotowe pierogi układać na obsypanej mąką powierzchni i przykryć ściereczką bawełnianą.
  6. Zagotować wodę z odrobiną soli.
  7. Pierogi kłaść na gotującą się na dużym płomieniu wodę.
  8. Po 3 sek. od momentu ich wrzucenia, zamieszać delikatnie pierogi lub potrząsnąć lekko garnkiem, co je poruszy i spowoduje, że się nie przykleją.
  9. Pierogi doprowadzić do zagotowania na średnim płomieniu i gotować ok. 2 min. od momentu wypłynięcia na wierzch.
  10. Wyciągnąć je delikatnie z wody za pomocą łyżki cedzakowej.
  11. Położyć na talerz, aby lekko przestygły.
  12. W między czasie roztopić, jeśli będziemy okrasza nim pierogi.
  13. Podawać z masłem oraz cukrem lub z gęstą śmietaną oraz cukrem. Pierogi można w takiej postaci podawać nawet letnie lub zimne.

5 komentarzy:

  1. Pierogów z czereśniami nigdy nie jadłam. Muszą być pyszne.

    OdpowiedzUsuń
  2. idealne na wakacje! wspaniałe.

    OdpowiedzUsuń
  3. Chodzą za mną takie właśnie pierogi! I nie mogę się zabrać za nie, bo nie przepadam za lepieniem pierogów...
    Ale teraz Ci pozazdrościłam tych letnich pyszności więc pora się chyba za to zabrać...:)
    Miłego dzionka!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też zawsze nie lepiłam często pierogów, no może 3 razy do roku to była góra. Ale teraz jakoś się pierogowa zrobiłam i spodobało mi się to lepienie, bo lepię z mniejszych porcji i w pół godziny mam obiad. Gdy wcześniej zabierałam się za pierogi, to lepiłam ok. 100 pierogów, aby móc zamrozic na 3-4 obiady i to zniechęcało mnie do ich lepienia. Teraz robię na świeżo z małej porcji i nie zniechęca mnie to juz tak, bo nie jest tak męczące.

      Usuń
  4. Bardzo lubię pierozki z jagodami. Wczoraj jadłam u mamy :)
    Pięknie i tak smacznie wyglądają Twoje.
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń

Zachęcam i z góry dziękuję za podzielenie się swoją opinią i doświadczeniami. Pozdrawiam.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...