środa, 20 lutego 2013

Red Velvet Cake/Czerwone Ciasto Z Masą Z Serka Kremowego








Opis: Red Velvet cake to typowe popularne amerykańskie ciasto-tort. 
Jest to ciasto ucierane z dodatkiem maślanki i octu, dzięki czemu jego struktura po upieczeniu jest bardzo wilgotna, lekko zbita a zarazem miękką i puszysta. Czerwony kolor gra tu główne skrzypce, więc jeśli chcecie uzyskać taki kolor to koniecznością jest użycie barwnika. Jeśli ktoś nie przepada za sztucznymi dodatkami i trochę mniej zachęcającym kolorem, może użyć soku z buraka i przez dłuższe gotowanie go zredukować jego płyn do 25-30 ml.
Ciasto może wydawać się Wam trochę banalne na pozór, bo cóż to za ciasto babkowe z kremem serkowym - przynajmniej mi się tak zawsze wydawało. Dopiero dzień Św. Walentego trochę zachęcił mnie do spróbowania tego ciasta. 
Pomyślałam: "Szybkie i łatwe do wykonania, ponieważ musimy upiec tylko 2 placki. Następnie przygotować błyskawiczną masę do przełożenia. I koniec. Nic nie tracę, a prawie wszystkie składniki mam w domu." Wzięłam się do roboty, a na drugi dzień po skosztowaniu tego ciasta byłam ogromnie zaskoczona całym rezultatem, bo ciasto okazało się pyszne. Gęste, babkowe i ta masa... cudo :) Odpowiednio słodkie, bo spotkałam się również z przepisami, które miały dużo więcej cukru, ale mimo tego ciasto w dalszym ciągu należy do słodszych ciast i tych, które są bardzo wydajne.
Także ten wypiek na pewno powtórzę niejednokrotnie o co zostałam już poproszona, a Was serdecznie zachęcam do wypróbowania.


Pochodzenie: kuchnia amerykańska; lekko zmodyfikowany przepis z internetu


Ilość: tortownica o śred. 23-24 cm (u mnie 24 cm)





Składniki:
  • 2 szkl. mąki pszennej
  • 1 pełna łyżka ciemnego kakao (ok. 7 g)
  • 1 łyżeczka soli
  • 125 g miękkiego masła
  • 1 szkl. cukru kryształu
  • 1 łyżeczka ekstraktu z wanilii
  • 2 duże jajka o temp. pokojowej
  • 25-30 ml czerwonego barwnika spożywczego w płynie lub zredukowanego soku z buraka*
  • 1 szkl. maślanki (wcześniej wyciągniętej z lodówki)
  • 1,5 płaskiej łyżeczki sody oczyszczonej 
  • 1 łyżka białego octu
* wspominam o tym w "Opisie"



Składniki Na Krem Maślano-Serkowy:
  • 600 g lekko schłodzonego kremowego serka typu Philadelphia, Mój Ulubiony
  • 330 g cukru pudru 
  • 250 g miękkiego masła



Przygotowanie Ciasta:
  1. W naczyniu/misce wymieszać mąkę, kakao i sól.
  2. Do oddzielnej miski dodać masło.
  3. Utrzeć je do momentu, kiedy uzyska puszystą i kremową konsystencję.
  4. Dodać cukier kryształ.
  5. Ucierać 2-3 minuty. 
  6. Dodać ekstrakt waniliowy.
  7. Ucierać do momentu połączenia się składników.
  8. Dodawać po jednym jajku, po każdym dodaniu ucierać do momentu połączenia się składników.
  9. Dodać barwnik spożywczy.
  10. Utrzeć do momentu połączenia się składników.
  11. Stopniowo dodawać mieszankę mąki z kakao i solą, za każdym razem razem dokładnie mieszać łyżką do momentu, kiedy składniki się połączą (w ostatnim etapie dodawania mąki składniki nie połączą się dokładnie, ale to nic nie szkodzi).
  12. Wlać połowę zawartości maślanki.
  13. Zmiksować do połączenia się składników.
  14. Wlać pozostałość maślanki.
  15. Zmiksować do połączenia się składników.
  16. Do szklanki wsypać sodę.
  17. Wlać ocet.
  18. Natychmiast zamieszać.
  19. W momencie, gdy całość zacznie się pienić, należy wlać ją do miski z ucieranym ciastem.
  20. Natychmiast zmiksować przez chwilę, aby składniki połączyły się.
  21. Piekarnik rozgrzać do 180*C (góra-dół).
  22. Spód formy/foremek lekko posmarować masłem, wyłożyć papierem do pieczenia i posmarować masłem boki formy/foremek.
  23. Masę podzielić na dwie równe części i przelać je do formy/foremek (ja niestety nie posiadam dwóch takich samych foremek, więc moim sposobem na uzyskanie idealnie równych blatów jest ważenie całej masy, a następnie zważenie dwóch równych części i pieczenie każdego ciasta osobno w tej samej foremce).
  24. Włożyć formę/foremki z ciastem do piekarnika i piec ok. 30 min. do momentu, kiedy patyczek włożony w środek ciasta będzie suchy.
  25. Chwilę po zakończeniu pieczenia ciasto wyciągnąć z piekarnika.
  26. Pozostawić w formie 10-15 min.
  27. Następnie wyciągnąć z formy i studzić na kratce.
  28. W razie konieczności upieczenia drugiego ciasta jak w moim przypadku, należy postąpić tak samo jak z pierwszym plackiem.



Przygotowanie Kremu Maślano-Serkowego:
  1. Wszystkie składniki na krem umieścić w misce.
  2. Zmiksować do uzyskania  jednolitej konsystencji.
  3. Wyrównać powierzchnię.
  4. Przedzielić krem na pół.



Przygotowanie Końcowe Ciasta*:
  1. Na jeden z ostudzonych blatów ciasta wyłożyć równo połowę zawartości kremu.
  2. Przykryć drugim blatem ciasta.
  3. Pozostałą część kremu wyłożyć na wierzch i boki ciasta.
  4. Schłodzić do momentu zastygnięcia kremu.
  5. Przechowywać w chłodnej temp.
* Aby uzyskać czerwoną posypkę, która jest widoczna na wierzchu ciasta, należy delikatnie ściąć każdemu z blatów ciasta 1 mm wystającej górki w plackach za pomocą noża z piłką.
** jeśli okruchy ciasta będą nam zbytnio przenosić się na krem, zawsze możemy posmarować na każdym blacie po cienkiej warstwie kremu, a następnie schłodzić je, aby nałożyć resztę kremu, ale jeśli wykorzystamy do ozdoby okruchy ze ściętych blatów, to wcześniejsza wskazówka nie jest potrzebna, ponieważ takie niedoskonałości znikną w okruchach



15 komentarzy:

  1. Odpowiedzi
    1. Dokładnie jadalnia, ale bardzo dziękuję za miłe słowa :)

      Usuń
  2. robiłam to ciasto, pyszne! i jaką furorę robi swoim kolorem ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ach, jakie zdjęcia cudowne! Nie mogę przestać patrzeć.
    Pięknie!
    Pozdrowienia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za miłe słowa i również pozdrawiam :)

      Usuń
  4. Wygląda jak najbardziej zachęcająco.

    OdpowiedzUsuń
  5. z chęcią bym zjadła kawałeczek ;d

    OdpowiedzUsuń
  6. jadłam, ciasto bardzo dobre!
    Kasia

    OdpowiedzUsuń
  7. ciasto wygląda magicznie.. widziałam je już na kilku blogach, gdy szukałam czegoś na swoje urodziny.. ale na takie wariacje kulinarne jestem za mało odważna i nie lubię barwników;)))

    OdpowiedzUsuń
  8. Zrobiłam ciasto z tego względu, że zachęciłaś mnie szybkim wykonaniem i pysznym smakiem. Zgodzę się w pełni, bo ciasto również mnie zaskoczyło pod względem smaku, a że było bardzo łatwe w wykonaniu polubiłam je jeszcze bardziej. Dziękuję za przepis i pozdrawiam - Julia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że zostawiłaś komentarz i ciasto okazało się udane. Pozdrawiam również:)

      Usuń
  9. Chciałabym się zapytać: czy można jakoś zastąpić ekstrakt w wanilii?
    Olka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pastą waniliową lub polskim olejkiem waniliowym (aromatem). Pozdrawiam.

      Usuń
  10. a czy moge zastąpic maślankę jogurtem naturalnym?

    OdpowiedzUsuń

Zachęcam i z góry dziękuję za podzielenie się swoją opinią i doświadczeniami. Pozdrawiam.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...